AfterDawn | Downloads | Diskussionsforum | Nyheder
AfterDawn: Forums

SAS harddisk hjælp

Jeg har en større udfordring hos en kammerat som vil lavet noget webhosting for et par virksomheder der primært skal hoste store video tutorials og billedesalg

Da jeg ikke kender meget til SAS diske og han skal bruge et eller flere SAS kort er jeg nødt til lige at spørge om hjælp her :)

Han har et server kabinet som på dette billede:

Kabinettet har de porte (på motherboardet) der kan ses på dette billede:

Der sidder 2 kort i (1 gammelt sas kort maks 2 tb diske og 1 sata til sas) - de behøver ikke blive siddende - må gerne erstattes, bare der kan laves en løsning :)

Stikkene sidder på række ligesom på billedet - 6 stk: Se billedet

Ledninger der skal benyttes er ligesom på disse billeder (de passer i stikkene)

Han ønsker følgende:
1 eller flere sas kort som gør alle harddiske kan sættes til på en gang

Skal helst kunne sættes på det nuværende motherboard i de stik der er hvis muligt (se billede højere oppe)

Der er 6 rækker = 6 stik som skal tilsluttes

Sass kortet/kortene skal understøtte store harddiske (min. 6 tb men helst også større)

Sass kortet/kortene skal have en fornuftig hastighed da nogle af de sider der skal hostes indeholder højtopløselige video tutorials, og højtopløselige billeder mv.

Sass kortet/kortene skal understøtte Windows 7, 8.1 og Windows 10 og evt. Windows server 2008 og frem hvis muligt

Håber der er en der har langt bedre styr på de ting end mig, og kan hjælpe lidt til jer :)
Alt hjælp vil være super :)

Mvh
Kim
Denne debattråd er automatisk blevet lukket, da der ikke er blevet oprettet et nyt indlæg indenfor de sidste 600 dage. Hvilket vil sige at du ikke kan tilføje svar eller nye spørgsmål til debattråden.

Hvis du har noget du gerne vil tilføje til dette emne, skriv dit spørgsmål på denne side eller kommenter en ny disskustionstråd.