AfterDawn | Downloads | Diskussionsforum | Nyheder
AfterDawn: Forums

sandforce cold start ??

Hejsa folkens. er helt ny her inde og står med et Underligt problem nemlig en mulig "sandforce cold start" på min Corsair Force series GT (120Gb) SSD.

Sagen er den at jeg igår tidlig nat ikke kunne lokaliserer min SSD på nogen måde uanset SATA port Swap's. og gav op en halv time efter jeg havde prøvet samtlige porte som bare ikke ville virke med min SSD som derimod virkede fint med min HDD på alle tilgænglige porte. hmm så jeg slukkede systemer og tog strømmen af. ca 6 - 8 timer senere vågnede jeg op og prøvede igen at swappe tilbage på de samme porte "De brune" det skal lige nævnes at jeg bruger "Asus Sabertooth Z77" anyway, det virkede i første forsøg og kunne nu lave min BOOT prio om til det sædvanlige...

Underlig fejl.. hvad skyldes dette ? for tror ikke på det er min PSU "Corsair HX 750" som er problemet forbrugs messigt.

Wait.. what?! you again ?
Har du tjekket om der er en ny firmware opdatering til din SSD?

Redaktør for Toms Hardware Danmark
Originally posted by Graversen:
Har du tjekket om der er en ny firmware opdatering til din SSD?
Nej. jeg regner med at jeg gør det iløbet af dagen. men i så fald. hvor skal jeg lede ? for det er min første SSD :S

Wait.. what?! you again ?
Det er sådan set nemt nok at opdatere, men du skal tage en del forhåndsregler.

Det er vigtig dit bundkort er sat op til AHCI, hvis det ikke er tilfældet har du et større problem, for hvis du har installeret Windows i IDE-mode, og efterfølgende aktiverer AHCI, kan du ikke boote op i Windows. Hvis det er tilfældet, findes der dog guides til at løse problemet.

Du bør også helst tage back-up af alt du har på SSD'en, før du opdaterer firmwaren, selv om man som regel ikke mister noget ved det.

Du kan læse en mere uddybende guide her:
http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=110257
Og på samme side skal du scroll ned og downloade firmware til Corsair 120 GB-SSD'er.

Ligesom der står i guiden, kan det være en god idé også at opdatere BIOS'en på dit bundkort, hvis du forsat oplever problemer.
Du kan finde BIOS-opdateringer til dit bundkort her:
http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_1155/SABERTOOTH_Z77/#download

Redaktør for Toms Hardware Danmark
Denne debattråd er automatisk blevet lukket, da der ikke er blevet oprettet et nyt indlæg indenfor de sidste 600 dage. Hvilket vil sige at du ikke kan tilføje svar eller nye spørgsmål til debattråden.

Hvis du har noget du gerne vil tilføje til dette emne, skriv dit spørgsmål på denne side eller kommenter en ny disskustionstråd.