AfterDawn | Downloads | Diskussionsforum | Nyheder
AfterDawn: Forums

opgradering/ombygning af computer

hej jeg har denne computer med en i5 2320, 8 gb ram 1333 mhz, asus gtx 660, 1tb harddisk,intel vandkøler,og en kingston ssd v300 jeg ville gerne høre om denne konfirguration ville virke med et gigabyte g1 .sniper m3,og det er en ombygget acer x3990 hvor alle kompronenterne er sat over i en coolermaster silenco 550,og der er installert windows 7 på harddisken som så skal overføres til ssd'n (har overførelses software) jeg ville meget gerne høre om dette system vil virke
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 7.8.2013 @ 17:25
Vil du gerne have alle komponenterne over i et Acer x3990-kabinet?

Jeg har ikke kunne finde en uddybende officiel beskrivelse, men jeg regner med at kabinettet godt kan rumme et MicroATX-bundkort som Gigabyte G1 Sniper M3. Den indbyggede CPU-køler burde også være kompatibel med din CPU, da X3990 fås med i7-2600.

Jeg er dog lidt i tvivl om, der både kan være en fuld-størrelses harddisk og en SSD, men du kan vel altid pille det optiske drev ud, og så lave et hjemmelavet harddiskophæng.

Dit største problem bliver dog grafikkortet, for som du kan se i følgende video, skal PCIe-kortene være lav-profil, hvilket vil sige de i enden er næsten halv så brede.
http://youtu.be/oWzhnBcT9_w?t=1m6s

Et eksempel på et grafikkort, der både kan monteres i lav-profil og almindelig profil kabinetter: http://assets.vr-zone.net/16883/182b.jpg

Jeg har ikke kunne finde et tilgængeligt GTX 660 i lav-profil, så jeg tvivler desværre på dit grafikkort fra ASUS er det.
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 7.8.2013 @ 9:58

Redaktør for Toms Hardware Danmark
Undskyld jeg mente om kompronenterne virker sammen, men ellers bliver det hele sat sammen i en coolermaster silenco 550, men det er bundkortet jeg er mest intresseret i om virker sammen med resten af kompronenterne for systemet er samlet i casen så det er kun bundkorttet der bliver skiftet tak,
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 7.8.2013 @ 16:26
Ah okay.

Ja, Sniper M3-bundkortet er socket LGA1155 ligesom CPU'en, og de resterende komponenter passer helt sikkert også til bundkortet. Det står der også i Gigabytes officielle "CPU Support List" til bundkortet:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4168#dl

tak men det er ssd'n jeg har haft flest problemer med, og du er helt sikker på at den virker med det her bundkort, og jeg har mit gamle gt640 low profile kan jeg putte det i det her system med mit gtx660?, ellers tak for alt,
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 7.8.2013 @ 18:16
Hvis du har problemer med SSD'en, skal du prøve at opdatere dens firmware. Det kan vist gøres med dette program: http://www.kingston.com/us/support/technical/downloads?product=sv300s3&filename=SV300S3Toolboxv1

Tommelfingerreglen er, at alle SATA-harddiske og -SSD'er virker med alle SATA-kompatible bundkort, da både SATA-enheder og SATA-porte er bagudkompatible.

Din SSD kører desuden med SATA III ligesom bundkortet, så der burde slet ikke være noget problem, med mindre SSD'en er defekt.

Og nej, du kan ikke bruge dit gamle lavprofil grafikkort til noget sammen med GTX 660.
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 7.8.2013 @ 18:22

hej igen jeg var bare intresseret i om jeg kunne have begge kort og køre dem hver for sig og sat til hver sin skærm, og jeg kan ikke få ssd'n til at virke med det bundkort, eller det software, og jeg fik det her fra hjemmesiden og der står der Serial ATA-600 fra proshop med opgradekittet, og hvis ssd'n ikke virker med gigabyte bundkortet, så sender jeg ssd'n til reperation eller bare tilbage til firmaet hvor jeg købte det, tak igen
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 7.8.2013 @ 20:03
Du kan ikke køre grafikkortene hver for sig i samme computer. Du kan teknisk set måske godt sætte dem sammen i SLI og så på den måde køre to skærme, men så vil det langsommste grafikkort diktere hastigheden, så du vil få mere ud af kun at køre med GTX 660.

Det bør til gengæld være muligt, at tilslutte to skærme til det ene grafikkort, du skal måske bare have en rigtig omformer, så som HDMI > DVI eller et VGA-kabel (Det blå analogt skærmkabel).

SSD'en burde helt sikkert virke med alle SATA-bundkort, hvilket vil sige alle bundkort siden 2. verdenskrig (mere eller mindre), og hvis den slet ikke virker, bør du helt sikkert sende den retur.

Alle ASUS GTX 660-grafikkort jeg kan finde billeder af har 2 DVI-udgange, så du burde snildt kunne tilslutte to skærme til det samme grafikkort.

tak og jeg har 4 skærm output på 660 2xdvi 1xhdmi 1xdisplayport, men var bare lidt intressert i at køre om man kunne køre 8+ skærme fra en computer med det jeg har til rådighed, mange tak for hjælpen, jeg prøver at få bundkortet og se om det virker ellers kommer jeg tilbage efter mere hjælp, tak igen
Nu taler vi vist rent teoretisk, for du har vel næppe intentioner om at tilslutte 8 eller flere skærme?

Det er dog muligt med et enkelt GTX 660, at køre med fire skærme. Jeg kan ikke huske den maksimale grænse for antallet af skærme, men du kan prøve at læse mere om "Nvidia Surround" og "AMD Eyefinity".

Det absolut maksimale antal er vist 6 skærme, alt efter hvilket grafikkort du har. Personligt foretrækker jeg en enkel 24" eller 27" skærm med en høj opløsning.
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 8.8.2013 @ 11:07

jeg har ikke tænkt mig at have 8+ skærme, men hvis jeg har så mange skærme til rådighed så vil da prøve, og der er et grafikkort der har 8 skærm output matrox m9188 det koster nu 12.000kr, og jeg foretrækker nu at have flere skærme jeg har i øjeblikket 3 end en stor eller en i høj opløsning.
hej igen har fået bundkortet ssd'n virker med det jeg har overført styresystemet over på ssd'n men der kom et problem da jeg prøvede at slette alt på den gamle harddisk der stod det tog 8 timer jeg syntes det ville tag for lang så jeg sluttede det efter ca 20-25sek. og da jeg loggede ind på Windows på ssd'n stod der at denne kopi af Windows 7 ikke er ægte hvad skal jeg gøre kontakte Microsoft eller købe en ny kopi af Windows har også prøvet bare at logge ind harddisken alene.
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 10.8.2013 @ 2:55
Har du ikke en CD-key til din Windows-installation? (Den kan måske stå på bunden af din computer).
tak det tænkte jeg ikke på men det stod på siden. og hvad gør jeg så. download
windows på usb og så installere det? eller noget andet.
Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 10.8.2013 @ 19:03
Denne debattråd er automatisk blevet lukket, da der ikke er blevet oprettet et nyt indlæg indenfor de sidste 600 dage. Hvilket vil sige at du ikke kan tilføje svar eller nye spørgsmål til debattråden.

Hvis du har noget du gerne vil tilføje til dette emne, skriv dit spørgsmål på denne side eller kommenter en ny disskustionstråd.